Księżniczki z baśni każdy zna. Mała Syrenka, Królewna Śnieżka czy Śpiąca Królewna spotykają się na kilkudniowym balu, a każda ma ten sam cel – dobrze się bawić. Jako wolne i niezależne kobiety, starają się unikać księcia, który mimo braku zaproszenia na bal, próbuje się na niego dostać, żeby się oświadczyć. Rozgrywkę wygra ta osoba, której uda się pozostać singielką do końca balu. Komu z Was się powiedzie?
Jak uniknąć oświadczyn?
Gra polega na zagrywaniu kart, zdobywaniu lew, używaniu mocy swoich księżniczek i unikaniu oświadczyn. Dlatego też należy umiejętnie dobierać karty, by zbierać jak najmniej książąt. Po rozegraniu 5 rund, sumowane są wszystkie zebrane w kartach oświadczyny. Zwycięzcą zostanie ten, kto zdobył ich najmniej.
Jeszcze więcej możliwości!
Polska edycja gry jest wersją rozszerzoną, wzorowaną na rozszerzonym amerykańskim tytule. W rodzimej wersji znajdziecie 2 dodatkowe księżniczki, 6 dodatkowych kart rund oraz nową mechanikę – Buntowniczka Balu.
Nowe uczestniczki balu
W polskiej wersji gry na balu pojawiają się dwie dodatkowe księżniczki: Roszpunka oraz Calineczka.
Roszpunka, wykorzystując swoje włosy, wprowadza zasadę, iż gracz, który rozpoczyna lewę, musi zagrać Księciem, nawet jeśli Książęta nie wkradli się jeszcze na bal. Standardowo, gracze nie mogą rozpocząć lewy od zagrania Księcia, gdyż nie są oni zaproszeni na bal. Zmienia się to dopiero
w momencie, kiedy gracz, który ma zagrać kartę, nie ma takiej w wiodącym kolorze i zagra kartę Księcia.
Calineczka, powoduje, że gracz może zagrać dowolną kartę, nawet w innym kolorze niż wiodący, poza Księciem i Żabą.
Dodatkowe zasady podczas rozgrywania rund
Rozszerzoną wersją wprowadza też 6 dodatkowych kart rund. Te określają zasady, jakie będą obowiązywały na bieżącym etapie rozgrywki.
- Aranżowane małżeństwo – jeśli graczowi nie uda się zebrać co najmniej 1 lewy na koniec rundy, za karę zgarnie 5 oświadczyn.
- Magiczna fasola – powoduje, iż wszyscy gracze mogą zagrać jedynie najniższą lub najwyższa kartę z wiodącego koloru lub innego, o ile mają renons.
- Siostrzeństwo – za jej sprawą lewę wygrywa osoba, która zagrała kartę we wiodącym kolorze, ale o numerze najdalej oddalonym od karty rozpoczynającej. W przypadku remisu, wygrywa pierwsza karta o najwyższym numerze.
- Spóźniony na ważną randkę – sprawia, że 3 ostatnie karty na rękach graczy doliczają im się do kart zdobytych podczas wygrywania lew.
- Do trzech dam sztuka – każda karta o wartości 3, jest warta -3 oświadczyny, a Książę z numerem 3 to -2 oświadczyny.
- Druhna zawsze górą – lewę wygrywa druga najwyższa karta w kolorze wiodącym.
Bunt na balu!
Buntowniczka na balu to mechanika, która powoduje, że osoba, która w trakcie danej rundy zdobędzie wszystkie możliwe oświadczyny, otrzymuje w niej -10 oświadczyn, zamiast +17. Potrafi to bardzo istotnie wpłynąć na końcową punktację.
Czas udowodnić, kto jest prawdziwą, niezależną Zbuntowaną Księżniczką!
Grę znajdziecie TUTAJ.